درباره وبلاگ


تاسیسات ،سیستم های خورشیدی . آبگرمکن خورشیدی . توربین بادی
پیوندهای روزانه


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 49229
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

[-Tag_MainPage-] [-Tag_BlogEmail-] [-Tag_Signup-] [-Tag_Contact-] [-Search_Form-] [-Search_Button-] [-Contact_Your_Email_Form-]

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 
تماس با ما
تاسیسات و مکانیک سیالات
مقالات تاسیسات حرارتی و برودتی و مکانیک سیالات

آبگرمكن خورشيدي (كاركرد ،حمام خورشيدي و مزايا)

آبگرمكن هاي خورشيدي به طوريكه از نام آنها پيداست از طريق جذب انرژي خورشيد و تابش نور بر صفحات جاذب ( كلكتور ) عمل مي نمايند و راندمان گرمايشي آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعيتهاي جغرافيايي هر شهر متفاوت مي باشد . راندمان زماني رسيدن به گرمايشي بيشتر و سريعتر از معمول با افزايش پنل هايي بيش از ظرفيت محاسبه شده مقدور مي باشد .
لذا در شهري با آب و هواي معمول شهر مشهد بطور ميانگين 9 ماه از سال را مي توان بطور مستقيم از اين سيستم و بقيه مدت را به عنوان پيش گرم سيستم گرمايشي اعم از پكيج و موتور خانه مورد استفاده قرار داد .
اين دستگاه مي تواند داراي المنت برقي باشد كه در مكانهايي كه داراي سيستم پشتيبان نباشند مورد استفاده قرار گيرد .



ادامه مطلب ...


 

 

عایق های صنعتی 
  



 

 

عایق های حرارتی - برودتی

  حفظ انرژی از الویتهای اصلی و سیاستهای استراژیک برنامه ریزان کلان جهان می باشد. در این راستا جهت جلوگیری از پرت حرارتی و برودتی در انواع صنایع عایقهای مختلفی قابل استفاده می باشد. این نوع عایقها از تکنولوژی بالا و به روز دنیا برخوردار هستند.شرکت تجهیزکاران صدر فرآیند فوم پوشش با تکیه بر توانمندیهای فنی و به کارگیری نیروهای متخصص قادر به ارایه خدمات در کلیه زمینه های مرتبط با انواع عایقها به شرح زیر می باشد : 
- اجرای پروژه های عایق سرد و گرم به روش تزریق و اسپری فوم پلی یورتان
- کاورینگ آلومینیوم و نصب عایقهای پیش ساخته فوم ، فوم گلاس و پشم سنگ
- تولید عایقهای پیش ساخته پلی یورتان بصورت نیم لوله و اسلب
- تولید عایقهای ساپورت از نوع Hi-density
- تهیه و تامین عایقهای فوم اسفنجی

 1)  عایقهای فلکسی فومها  (Flexi Foams)

   



ادامه مطلب ...


 

 

پمپ های هیدرولیک

 

با توجه به نفوذ روز افزون سيستم هاي هيدروليکي در صنايع مختلف وجود پمپ هايي با توان و فشار هاي مختلف بيش از پيش مورد نياز است . پمپ به عنوان قلب سيستم هيدروليک انرژي مکانيکي را که توسط موتورهاي الکتريکي، احتراق داخلي و ... تامين مي گردد به انرژي هيدروليکي تبديل مي کند. در واقع پمپ در يک سيکل هيدروليکي يا نيوماتيکي انرژي سيال را افزايش مي دهد تا در مکان مورد نياز اين انرژي افزوده به کار مطلوب تبديل گردد.فشار اتمسفر در اثر خلا نسبي بوجود آمده به خاطر عملکرد اجزاي مکانيکي پمپ ، سيال را مجبور به حرکت به سمت مجراي ورودي آن نموده تا توسط پمپ به ساير قسمت هاي مدار هيدروليک رانده شود.حجم روغن پر فشار تحويل داده شده به مدار هيدروليکي بستگي به ظرفيت پمپ و در نتيجه به حجم جابه جا شده سيال در هر دور و تعداد دور پمپ دارد. ظرفيت پمپ با واحد گالن در دقيقه يا ليتر بر دقيقه بيان مي شود.نکته قابل توجه در در مکش سيال ارتفاع عمودي مجاز پمپ نسبت به سطح آزاد سيال مي باشد ، در مورد روغن اين ارتفاع نبايد بيش از 10 متر باشد زيرا بر اثر بوجود آمدن خلا نسبي اگر ارتفاع بيش از 10 متر باشد روغن جوش آمده و بجاي روغن مايع ، بخار روغن وارد پمپ شده و در کار سيکل اختلال بوجود خواهد آورد . اما در مورد ارتفاع خروجي پمپ هيچ محدوديتي وجود ندارد و تنها توان پمپ است که مي تواند آن رامعين کند.پمپ ها در صنعت هيدروليک به دو دسته کلي تقسيم مي شوند :

 



ادامه مطلب ...


 

 

انواع موتور

موتور هاي مذکور .
موتور ها مهمترين اجزايي هستند که در لوازم برقي گردنده بکار مي روند.موتور ها انرژي الکتريکي را به انرژي مکانيکي تبديل مي کنند. الکتروموتور ها را مي توان به سه دسته کلي تقسيم کرد:


1- موتور هاي آسنکرون
2 - موتور هاي يونيورسال
3- موتور با قطب چاکدار


1- موتور هاي آسنکرون:
که با برق متناوب کار مي کنند از دو قسمت روتور واستاتور ساخته شده اند.با روشن شدن موتور سيم پيچ هاي درون شيار هاي استاتور يک ميدان مغناطيسي دوار بوجود مي آورند که اين ميدان برروتور که قسمت گردنده موتور وداراي محور انتقال حرکت مي باشد نيز اثر گذاشته ودر آن خاصيت مغناطيسي بوجود مي آيد .به هر حال با بوجود آمدن قطب هاي مغناطيسي هم نام وغيرهم نام عمل جذب ودفع انجام شده که باعث حرکت چرخشي روتور مي گردد.براي راه اندازي موتور ها از حالت سکون روش هاي مختلفي بکار مي برند که مهمترين آن ها عبارتند از:

 



ادامه مطلب ...


 

عوامل موثر در انتخاب انواع دیگ شوفاژ

امروزه مهندساني كه براي صاحبان ساختمانها كار مي كنند در هنگام انتخاب ديگ هاي گرمايش آب تاسيسات ساختمانها گزينه هاي متنوعي را در اختيار دارند. اين گزينه ها انواع ديگ هاي قطعاتي چدني، ديگ با لوله هاي فولادي اعم از لوله هاي آتش يا آب، ديگ با لوله هاي پره دار مسي و ديگ هاي چگالشي را در بر مي گيرد. تمام اين انواع مختلف امروزه در پروژه هاي ساخت و ساز بكار برده مي شوند. با وجود اين همه تنوع انتخاب، يك مالك و يا مهندس طراح تاسيسات ساختمان ممكن است با آخرين ويژگي هاي عرضه شده در طراحي ديگ ها آشنايي نداشته و يا نتواند براحتي با مدل هايي كه كاملا امتحان خود را در بازار پس نداده اند كنار بيايد. بسياري از مالكان و مهندسان با مدل هاي خاصي از ديگ ها آشنايي دارند و يا برنامه هاي نگهداري خود را حول نوع خاصي از ديگ ها طرح ريزي كرده اند. چه بسا اين گونه افراد براي پروژه هاي جديد و يا برنامه هاي اصلاح ديگ هاي موجودشان چيزي به نام تغيير مدل ديگ ها را به حساب هم نمي آورند.ديگ فولادي يا مسي؟


 

هنگاميكه مهندسي شروع به فكر كردن در باره نوع ديگ جهت استفاده در پروژه خاصي مي كند، نتيجه اي كه نهايتا حاصل مي شود انتخاب ديگ فولادي به جاي ديگ مسي است. با وجوديكه ديگ هاي قطعاتي چدني و ديگهايي كه مبدل هاي حرارتي فولاد ضد زنگ در آنها بكار رفته است هم اكنون در بازار موجود بوده و در برخي پروژها مورد استفاده قرار مي گيرند، با اين حال انتخاب ديگ فولادي همچنان انتخاب برتر محسوب مي شود. درك تفاوت هاي طراحي ديگ با لوله هاي فولادي و ديگ با لوله هاي مسي از نظر كاربرد مناسب اين مدل ها در تاسيسات حائز اهميت است.

 



 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب