درباره وبلاگ


تاسیسات ،سیستم های خورشیدی . آبگرمکن خورشیدی . توربین بادی
پیوندهای روزانه


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 49253
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

[-Tag_MainPage-] [-Tag_BlogEmail-] [-Tag_Signup-] [-Tag_Contact-] [-Search_Form-] [-Search_Button-] [-Contact_Your_Email_Form-]

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 
تماس با ما
تاسیسات و مکانیک سیالات
مقالات تاسیسات حرارتی و برودتی و مکانیک سیالات

آبگرمكن خورشيدي (كاركرد ،حمام خورشيدي و مزايا)

آبگرمكن هاي خورشيدي به طوريكه از نام آنها پيداست از طريق جذب انرژي خورشيد و تابش نور بر صفحات جاذب ( كلكتور ) عمل مي نمايند و راندمان گرمايشي آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعيتهاي جغرافيايي هر شهر متفاوت مي باشد . راندمان زماني رسيدن به گرمايشي بيشتر و سريعتر از معمول با افزايش پنل هايي بيش از ظرفيت محاسبه شده مقدور مي باشد .
لذا در شهري با آب و هواي معمول شهر مشهد بطور ميانگين 9 ماه از سال را مي توان بطور مستقيم از اين سيستم و بقيه مدت را به عنوان پيش گرم سيستم گرمايشي اعم از پكيج و موتور خانه مورد استفاده قرار داد .
اين دستگاه مي تواند داراي المنت برقي باشد كه در مكانهايي كه داراي سيستم پشتيبان نباشند مورد استفاده قرار گيرد .



ادامه مطلب ...


 

 

عایق های صنعتی 
  



 

 

عایق های حرارتی - برودتی

  حفظ انرژی از الویتهای اصلی و سیاستهای استراژیک برنامه ریزان کلان جهان می باشد. در این راستا جهت جلوگیری از پرت حرارتی و برودتی در انواع صنایع عایقهای مختلفی قابل استفاده می باشد. این نوع عایقها از تکنولوژی بالا و به روز دنیا برخوردار هستند.شرکت تجهیزکاران صدر فرآیند فوم پوشش با تکیه بر توانمندیهای فنی و به کارگیری نیروهای متخصص قادر به ارایه خدمات در کلیه زمینه های مرتبط با انواع عایقها به شرح زیر می باشد : 
- اجرای پروژه های عایق سرد و گرم به روش تزریق و اسپری فوم پلی یورتان
- کاورینگ آلومینیوم و نصب عایقهای پیش ساخته فوم ، فوم گلاس و پشم سنگ
- تولید عایقهای پیش ساخته پلی یورتان بصورت نیم لوله و اسلب
- تولید عایقهای ساپورت از نوع Hi-density
- تهیه و تامین عایقهای فوم اسفنجی

 1)  عایقهای فلکسی فومها  (Flexi Foams)

   



ادامه مطلب ...


 

 

پمپ های هیدرولیک

 

با توجه به نفوذ روز افزون سيستم هاي هيدروليکي در صنايع مختلف وجود پمپ هايي با توان و فشار هاي مختلف بيش از پيش مورد نياز است . پمپ به عنوان قلب سيستم هيدروليک انرژي مکانيکي را که توسط موتورهاي الکتريکي، احتراق داخلي و ... تامين مي گردد به انرژي هيدروليکي تبديل مي کند. در واقع پمپ در يک سيکل هيدروليکي يا نيوماتيکي انرژي سيال را افزايش مي دهد تا در مکان مورد نياز اين انرژي افزوده به کار مطلوب تبديل گردد.فشار اتمسفر در اثر خلا نسبي بوجود آمده به خاطر عملکرد اجزاي مکانيکي پمپ ، سيال را مجبور به حرکت به سمت مجراي ورودي آن نموده تا توسط پمپ به ساير قسمت هاي مدار هيدروليک رانده شود.حجم روغن پر فشار تحويل داده شده به مدار هيدروليکي بستگي به ظرفيت پمپ و در نتيجه به حجم جابه جا شده سيال در هر دور و تعداد دور پمپ دارد. ظرفيت پمپ با واحد گالن در دقيقه يا ليتر بر دقيقه بيان مي شود.نکته قابل توجه در در مکش سيال ارتفاع عمودي مجاز پمپ نسبت به سطح آزاد سيال مي باشد ، در مورد روغن اين ارتفاع نبايد بيش از 10 متر باشد زيرا بر اثر بوجود آمدن خلا نسبي اگر ارتفاع بيش از 10 متر باشد روغن جوش آمده و بجاي روغن مايع ، بخار روغن وارد پمپ شده و در کار سيکل اختلال بوجود خواهد آورد . اما در مورد ارتفاع خروجي پمپ هيچ محدوديتي وجود ندارد و تنها توان پمپ است که مي تواند آن رامعين کند.پمپ ها در صنعت هيدروليک به دو دسته کلي تقسيم مي شوند :

 



ادامه مطلب ...


 

 

انواع موتور

موتور هاي مذکور .
موتور ها مهمترين اجزايي هستند که در لوازم برقي گردنده بکار مي روند.موتور ها انرژي الکتريکي را به انرژي مکانيکي تبديل مي کنند. الکتروموتور ها را مي توان به سه دسته کلي تقسيم کرد:


1- موتور هاي آسنکرون
2 - موتور هاي يونيورسال
3- موتور با قطب چاکدار


1- موتور هاي آسنکرون:
که با برق متناوب کار مي کنند از دو قسمت روتور واستاتور ساخته شده اند.با روشن شدن موتور سيم پيچ هاي درون شيار هاي استاتور يک ميدان مغناطيسي دوار بوجود مي آورند که اين ميدان برروتور که قسمت گردنده موتور وداراي محور انتقال حرکت مي باشد نيز اثر گذاشته ودر آن خاصيت مغناطيسي بوجود مي آيد .به هر حال با بوجود آمدن قطب هاي مغناطيسي هم نام وغيرهم نام عمل جذب ودفع انجام شده که باعث حرکت چرخشي روتور مي گردد.براي راه اندازي موتور ها از حالت سکون روش هاي مختلفي بکار مي برند که مهمترين آن ها عبارتند از:

 



ادامه مطلب ...


 

آبگرمکن خورشیدی هوشمند


 

 

خورشيد منبع عظیم انرژي بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن به زمان ما قبل تاریخ باز می‌گردد.انرژي خورشيدي يك منبع انرژي پاكيزه و تجديد شونده است كه براي تأمين بسياري از صورتهاي مصرف انرژي مي تواند استفاده شود . این انرژي مي تواند به شكل حرارت مانند آبگرمكن خورشيدي و يا الكتريسيته مانند پيل هاي خورشيدي تبديل شود .آبگرمكن هاي خورشيدي به طوريكه از نام آنها پيداست از طريق جذب انرژي خورشيد و تابش نور بر صفحات جاذب (كلكتور) عمل مي نمايند و راندمان گرمايشي آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعيتهاي جغرافيايي هر شهر متفاوت مي باشد . اقتصادی‌ترین روش تولید آب گرم مصرفی ساختمانها، استفاده از انرژی خورشیدی است . می‌توان از انرژی حرارتی خورشید جهت تهیه آب گرم بهداشتی در منازل و اماکن عمومی به خصوص در مکانهایی که مشکل سوخت رسانی وجود دارد استفاده کرد. چنانچه ظرفیت این سیستمها افزایش یابد می‌توان از آنها در حمامهای خورشیدی نیز استفاده نمود ، همچنین يك دستگاه آبگرمكن خورشيدي بيش از 2 تن از آلودگي دي اكسيد كربن را در سال كاهش مي دهد .




 

 

جالب است بدانيد كه گرمايش آب و فضا مجموعاً بيش از 80% انرژي را در ساختمان‌ها مصرف میکند و بنابراين بيش از يك سوم كل انرژي مصرفي جهان در جهت گرمايش مصرف مي‌شود. از اين ميان گرمايش آب به طور متوسط 30 درصد كل انرژي مصرفي در خانه را مصرف مي‌كند.بنابراين با استفاده از آبگرمكن خورشيدي مي‌توان ساليانه 85% انرژي مورد نياز براي گرمايش آب را تامين كرد.







مزایای آبگرمکن خورشیدی :

صرفه جويي قابل توجه در مصرف سوخت

بازگشت سریع سرمایه با توجه به سیاست های دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه ها

بدنه سبک و مقاوم در برابر خوردگي

راندمان بالاي جذب انرژي خورسيدي

عايق ويژه با ضخامت بالا جهت حداقل اتلاف حرارتي

مقاوم در برابر يخ زدگي

قابليت ذخيره آب براي مدت طولاني

توان ظرفيت هاي مختلف

قابل کوپل شدن با ساير سيستمهاي حرارتي

قابليت نصب المنت حرارتي

سازگار با محيط زيست

گرمایش ساختمان توسط خورشید، اولین و اصلی ترین کاربرد انرژی خورشیدی در بخش ساختمان است
سیستمهای گرمایش خورشیدی برمبنای نوع سیال هوا یا مایع، که در کلکتورهای خورشیدی گرم می شود، به چند نوع عمده تقسیم بندی می شوند که همه آنها تابش خورشید را جمع آوری و جذب کرده و حرارت بدست آمده از خورشید را جهت تامین بار گرمایش مستقیما" به فضاهای داخلی ساختمان ها انتقال می دهند.
استفاده این سیستم ها از منبع انرژی بی پایان و ارزان خورشیدی یکی از مزایای سیستم های خورشیدی می باشد و از همه مهمتر این سیستم ها برخلاف سوخت های فسیلی تهدیدی برای محیط زیست به شمار نمی روند و شما بابت گرم کردن آب مورد نیاز ؛ گرم کردن فضای ساختمان و یا هتل ؛ حتی سرمایش فضای خود تا سالها هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد .
برای تهیه آبگرم در تمام ساعات شبانه روز، یعنی در شبها و روزهای ابری، آبگرم در مخزن دوجداره و عایق حرارتی که دمای آب را تا 72 ساعت با کمترین افت دما حفظ می کند نگهداری میشود . با استفاده از این سیستم می توان هزینه های مصرف گاز – گازوئیل و برق را بطور چشمگیری کاهش داد که این امر در پروژه های بزرگ ملموس تر خواهد بود، بطوریکه بعد از گذشت زمان کوتاهی با صرفه جویی در مصرف سوخت سرمایه گذاری اولیه مستهلک شده و بعد از آن بخاطر عمر بالای دستگاه ها سود آوری خواهد داشت .
هزینه های نگهداری و تعمیرات این سیستمها بسیار پائین و در حد صفر است زیرا هیچ قطعه متحرکی نداشته و طول عمر کارکرد سیستمهای استانداد و با کیفیت فنی بالا تا 20 سال میرسد .
اجزای آبگرمکن خورشیدی :


کلکتورها
کلکتور صفحه ای صاف : Plat Collector
ساختار این کلکتور به شکل یک جعبه مستطیل شکل بوده که در داخل آن یک صفحه جاذب فلزی از جنس مس یا آلومینیوم با پوششی به رنگهای خاص است. این صفحه، جاذب انرژی حرارتی خورشید است. زیر صفحه لولههای کوچکی قرار گرفته که آب یا سیال انتقال حرارت در آنها جریان دارد اطراف کلکتور به منظور کاهش اتلاف حرارتی عایق بندی شده است. روی سطح جعبه از پلاستیک شفاف یا شیشه پوشیده شده است.حداکثرتوان گرمایشی این کلکتورها در بهترین شرایط °65 می باشد .



کلکتور سهموی : Collector
این کلکتورها سطح آینه ای داشته و برای تجمع انرژی خورشیدی بر روی تیوب جاذب که شامل سیال انتقال حرارت است، بکار میرود. از این نوع کلکتور در تولید برق استفاده می شود و صرفا مصارف صنعتی دارند .

کلکتور لوله ای تحت خلاء : Tube Collector
این کلکتور از تعدادی لوله دو جداره شفاف موازی تشکیل شده است که در داخل آن یک تیوب با پوششی از ماده جاذب قرار دارد. هوا از فضای بین دو جداره خارج گردیده وخلا ایجاد شده از اتلاف حرارت جلوگیری میکند.همچنین در مقابل یخ زدگی تا دمای° 15- مقاومت می کند. راندمان این کلکتور نسبت به کلکتور صفحه ای بیشتر بوده و حداکثر توان گرمایشی آن در شرایط عالی °110 و نسبت به انواع کلکتورها ارزان تر می باشد و مزایای قابل توجهی دارد .

مخزن ذخيره
در بسياري از سيستمهاي خورشيدي واحد ذخيره آب گرم به كار مي رود. مخزن ذخیره در آبگرمکن های خورشیدی باید آب داغ را در خود نگه دارد، بدون اینکه دچار خوردگی شود. همچنین باید در مقابل فشار وارده مقاومت کافی داشته باشد. جنس مخازن بکار رفته در آبگرمکن های خورشیدی معمولا از فولاد و مس بوده و گاهی اوقات از فایبر گلاس نیز استفاده می شود. این مخازن توسط پشم شیشه و یا فوم پلی اورتان به ضخامت 10 الی 20 سانتیمتر عایق می شوند. اندازه مخازن از چند ده لیتر تا چند صد لیتر متغیر است.


کنترل كننده هاي اتوماتيك
اين دستگاه توسط سنسورهايي دماي سطح كلكتور و دماي مخزن را اندازهگيري كرده و در صورت نياز سيال عامل را به وسيله ي پمپ به حركت در مي آورد و مقدار دمایی را که مصرف کننده انتخاب کرده تهیه و تنظیم می کند.
سيستم جبران ساز كمكي(المنت برقي)
آبگرمكن هاي خورشيدي به منظور جبران كمبود احتمالي انرژي خورشيدی، بايد داراي يك سيستم جبران ساز باشند. سيستم جبران ساز در آبگرمكنهاي خورشيدي ترموسيفوني يك المنت برقي است كه در داخل مخزن اصلي قرار دارد و در مواقع مورد نياز به صورت اتوماتيك (توسط کنترلر) روشن مي شود.
مدار لوله كشي و پمپ
از مدار لوله کشی براي انتقال آب گرم از مخزن به طرف محل مصرف و انتقال آب سرد به ورودی مخزن استفاده ميشود و در سیستم های اجباری از پمپ برای حرکت سیال استفاده میگردد.
مبدل گرمايي
مبدلهاي گرمايي در مخزن سيستمهاي پمپی قرار دارند که سیال گرم شده از داخل آنها عبور کرده و گرمای خود را به صورت غیر مستقیم به آب می دهد.
آبگرمکن خورشیدی مدل آویسا
معرفی محصول :

سیستمی کاملا متفاوت و دارای برتریهای فراوان نسبت به محصولات قبلی

دارای بالاترین تکنولوژی روز دنیا

30 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان

مجهز به سیستم کنترل مرکزی به صورت اتوماتیک و دستی جهت برنامه ریزی ومدیریت کامل دستگاه

ذخیره آبگرم بهداشتی در مخزن دو جداره

تامین آبگرم در کلیه مناطق ایران، همه فصول سال و در طول شبانه روز

حداقل فضای مورد نیاز جهت نصب

قیمت مناسب و راندمان بالا

عیب یاب هوشمند

دارای گرمکن پشتیبان جهت استفاده در روزهای بسیار سرد زمستان

دارای یکسال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش

نصب سریع و آسان

قابلیت نصب در سطوح شیب دار


مشخصات فنی آبگرمکن خورشیدی مدل آویسا X200
ظرفیت مخزن :200 لیتر
(مخزن دو جداره:جداره داخلی ورق استینلس استیل 304 و جداره بیرونی وگالوانیزه)
نوع شیشه ها:وکیوم تیوپ مخصوص
تعداد شیشه ها :22 عدد
ابعاد دستگاه: 189cm×162cm×170cm
رطوبت مجاز محیط:% 85>
ولتاژ ورودی شیر برقی:12V-DC
فشار کاری: mpa~0.8 mpa0.01
توان گرمکن پشتیبانkw-2kw :5/1
میزان دمای اندازه گیری: ~99°c0
دقت اندازه گیری : c°2±
ولتاژ الکتریکی: V-AC-50HZ220
نمایش و کنترل حجم و آب مخزن: در 6 حجم مختلف
اجزای آبگرمکن های خورشیدی مدل آویسا
كنترل مركزي
این مجموعه در واقع مدیریت و برنامه ریزی کامل دستگاه را بصورت اتوماتیک و دستی انجام می دهد. به همراه دستگاه یک دفترچه، حاوی اطلاعات کامل در مورد عملکرد آن ارائه می گردد. در زیر به برخی از خصوصیات این سیستم کنترل اشاره می شود:

نمایش دما و سطح آب داخل مخزن

آبگیری اتوماتیک و دستی توسط شیر برقی

فعال کردن گرمکن پشتیبان بصورت اتوماتیک و دستی جهت روزهای بسیار سرد زمستان

عیب یاب هوشمند

باطری پشتیبان جهت فعال شدن در مواقعی قطعی برق

نمایشگر ساعت محلی


مخزن
ظرفیت مخزن 200 لیتر و دو جداره می باشد که جداره داخلی آن ورق استینلس استیل 304 و جداره ی بیرونی ورق گالوانیزه و یا رنگی مخصوص است. بین دو جداره یک لایه فوم پلی یورتان ضخیم تزریق شده است که این فوم به عبارتی نوعی عایق حرارتی بوده که از تبادل دمای گرم مخزن داخلی به هوای سرد جداره بیرونی جلوگیری به عمل می آورد. این عمل باعث می گردد در طول شبانه رزو و یا روزهای سرد سال، دستگاه، حداقل کاهش دما (حدود 4 درجه) را داشته باشد و همیشه آبگرم مصرفی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
شایان ذکر است کلیه مراحل تولید مخزن توسط دستگاه های اتوماتیک مخصوص و با آخرین تکنولوژی روز انجام می پذیرد.

 

 



شيشه هاي وكيوم تيوپ
این نوع شیشه ها دو جداره بوده که جداره بیرونی شفاف و جداره داخلی با پوششی از ماده جذاب مخصوص با رنگ تیره قرار دارد. هوا از فضای بین دو جداره خارج می گردد تا خلاء ایجاد شده از اتلاف حرارت جلوگیری نماید.
این نوع شیشه ها توانایی و مزیت های فراوانی نسبت به انواع دیگر شیشه های خورشیدی دارد که از جمله این مزیت ها می توان ایجاد دمایی بالاتر، ومقاومت بیشتر در مقابل یخ زدگی، سهولت نصب، تعویض و بادگیر نبودن آنها را نام برد.



گرمكن پشتيبان
این گرمکن به عنوان نیروی کمکی و اطمینان خاطر خریداران محترم، درون مخزن تعبیه شده است تا در صورتی که راندمان دستگاه در هوای بسیار سرد پائین آید بصورت اتوماتیک و دستی وارد مدار شده و دمای آب را به میزان دلخواه مصرف کننده برساند.



سنسور دما و سطح
این سنسور درون مخزن تعبیه شده است که عملکرد آن، سنجش میزان دما و سطح آب موجود در مخزن بصورت اتوماتیک است. این سنسور بصورت مداوم، اطلاعات مخزن را به دستگاه کنترل مرکزی منتقل می نماید.



شير برقي
یک عدد شیر یکطرفه، در ابتدای ورودی آب سرد مخزن تعبیه شده است که به دو صورت اتوماتیک و دستی فرمان باز یا بسته شدن آب سرد مخزن را جهت پر شدن و یا تکمیل ظرفیت مخزن اجرا می کند .



لوله هاي ونت
جنس این لوله از استینلس استیل می باشد و درون مخزن نصب می گردد. این لوله جهت تامین هوای داخل مخزن و در صورت نیاز، خروج هوای اضافی، خروج بخارات و سرزیر شدن آب داخل مخزن تعبیه شده است



پايه ها
این مدل پایه ها از جنس آلومینیم آلیاژی روکش دار مقاوم انتخاب شده است که قابلیت نصب در تمامی سطوح را دارد. 3 عدد براکت نگهدارنده جهت نشیمنگاه مخزن و 6 عدد کفی جهت نشیمنگاه پایه ها همگی ازجنس استیل انتخاب شده است.
22 عدد نگهدارنده بر روی قسمت پائین پایه ها نصب می شود که جنس این نگهدارنده ها پلی آمید الیاف دار انتخاب شده است که در برابر گرما و سرما مقاومت بسیار بالایی دارند و محل نشیمنگاه شیشه ها و محافظ شیشه ها در مقابل ضربه و حوادث دیگر می باشد. 

 

 

جهت انجام مشاوره با ما تماس بگیرید 

09177145270

09177057040

07116301140



 

عوامل موثر در انتخاب انواع دیگ شوفاژ

امروزه مهندساني كه براي صاحبان ساختمانها كار مي كنند در هنگام انتخاب ديگ هاي گرمايش آب تاسيسات ساختمانها گزينه هاي متنوعي را در اختيار دارند. اين گزينه ها انواع ديگ هاي قطعاتي چدني، ديگ با لوله هاي فولادي اعم از لوله هاي آتش يا آب، ديگ با لوله هاي پره دار مسي و ديگ هاي چگالشي را در بر مي گيرد. تمام اين انواع مختلف امروزه در پروژه هاي ساخت و ساز بكار برده مي شوند. با وجود اين همه تنوع انتخاب، يك مالك و يا مهندس طراح تاسيسات ساختمان ممكن است با آخرين ويژگي هاي عرضه شده در طراحي ديگ ها آشنايي نداشته و يا نتواند براحتي با مدل هايي كه كاملا امتحان خود را در بازار پس نداده اند كنار بيايد. بسياري از مالكان و مهندسان با مدل هاي خاصي از ديگ ها آشنايي دارند و يا برنامه هاي نگهداري خود را حول نوع خاصي از ديگ ها طرح ريزي كرده اند. چه بسا اين گونه افراد براي پروژه هاي جديد و يا برنامه هاي اصلاح ديگ هاي موجودشان چيزي به نام تغيير مدل ديگ ها را به حساب هم نمي آورند.ديگ فولادي يا مسي؟


 

هنگاميكه مهندسي شروع به فكر كردن در باره نوع ديگ جهت استفاده در پروژه خاصي مي كند، نتيجه اي كه نهايتا حاصل مي شود انتخاب ديگ فولادي به جاي ديگ مسي است. با وجوديكه ديگ هاي قطعاتي چدني و ديگهايي كه مبدل هاي حرارتي فولاد ضد زنگ در آنها بكار رفته است هم اكنون در بازار موجود بوده و در برخي پروژها مورد استفاده قرار مي گيرند، با اين حال انتخاب ديگ فولادي همچنان انتخاب برتر محسوب مي شود. درك تفاوت هاي طراحي ديگ با لوله هاي فولادي و ديگ با لوله هاي مسي از نظر كاربرد مناسب اين مدل ها در تاسيسات حائز اهميت است.

 



 



ادامه مطلب ...


 

مخازن تحت فشار چیست ؟  

انواع آن چیست ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مخازن تحت فشار مخازن فلزی معمولاً استوانه‌ای یا کروی برای نگه داری و یا انجام فرآیند های شیمیایی مایعات و یا گازها می‌باشند که توانایی مقاومت در برابر بارگذاری‌های مختلف (فشار داخلی، و یا فشار خارجی و خلا در داخل) را دارا می‌باشند. استاندارد اصلی برای طراحی این مخازن ASME Section VIII می‌باشد که توسط انجمن مهندسان مکانیک آمریکا تدوین شده و هر چهار سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد. کاربرد عمده این مخازن در صنایع نفت و گاز می‌باشد.

 

 


منابع تحت فشار

 

 


منابعی می باشند که برای نگهداری گاز ومایع (سیالات) در فشاری بالا تر از فشار محیط مورد استفاده قرار می گیرد.
تغییر و افزایش فشار بسیار خطرناک میباشد و ممکن است باعث رخداد های مهلکی شود که این موضوع در تاریخ عملکرد منابع تحت فشاربه وضوح مشخص می باشد.
در طی مدت زمان زیادی ٬مهندسین با بهینه سازی ،طراحی و نحوه ساخت منابع تحت فشار ، استاندارد هایی را در این زمینه ارائه کرده اند .هم چنین باید دانست که این استاندارد ها بر اساس ماکزیمم فشار و دمای قابل تحمل و مورد استفاده در این منابع طراحی می شوند .
منابع تحت فشار در زمینه های متفاوتی همچون صنعتی و خانگی استفاده دارند .برای مثال در صنعت ،این منابع برای ذخیره هوای متراکم و در مصارف خانگی برای مخازن آب در آبگرم کن ها استفاده می شود.دیگر مثال هایی برای منابع تحت فشار ،کپسول های اکسیژن، منبع ذخیره ی گاز شهری، منابع ذخیره گاز در ماشین ، مخازن تحت فشار برای جدا سازی اجزای یک ماده شیمیایی و بسیار مثال های دیگر ، مثلا" در پتروشیمی و پالایشگاه ها و در معدن و راکتور های هسته ای ٬در فضا پیما ها ، ذخیره روغن های هیدرولیکی و ذخیره ی گاز هایی همچون آمونیاک و بوتان و گاز طبیعی .

 

 

طراحی مخازن تحت فشار

 

   

 

 

 



ادامه مطلب ...


 

 

 

 

 

پمپ های آتش نشانی

 

 

 

بعضی از آنها از نوع توربینی با محور عمودی هستند در حالیکه بقیه، پمپ های گریز از مرکز هستند، “استاندارد NFPA20 با نام پمپ های ایستگاهی برای محافظت در برابر آتش” (ویرایش ۱۹۹۹) در حکم مرجعی موثق، آخرین الزامات و سایر اطلاعات را درباره پمپ های آتشنشانی ارائه می دهد. ضمائم A و B – که جزو استاندارد NFPA20 نیستند – رئوس ارزشمندی درباره طراحی، نصب، آزمایش و نگهداری و عیب یابی پمپ های آتش نشانی بیان می کنند.استاندارد NFPA چیست؟NFPA انجمن ملی آتشنشانی امریکا American National Fire Protection Association می باشد. NFPA استانداردها و اسنادی را جهت ایمنی در مقابل آتش وضع و منتشر می کند. در مقایسه با سایر سازمانهای مشابه، NFPA و استانداردهایش ارجحیت دارند و تمام سازمانهای مشابه نیز به استانداردهای آن احترام می گذارند و به عنوان یک مرجع می شناسند.



اغلب سازندگان پمپ های آتشنشانی به دو دلیل زیر سعی می کنند از استانداردهای NFPA تبعیت نمایند:الف) استاندارد NFPA قابل احترام ترین و سختگیرانه ترین استاندارد جهان در این زمینه می باشد.ب) از آنجا که سایر سازندگان تجهیزات مانند تولیدکنندگان آبپاش های اتوماتیک، کابین های آتش و سیستم های خاموش کننده از این استاندارد تبعیت می کنند، در صورت ساخت پمپ ها مطابق با این استاندارد هیچگونه عدم انطباقی در کارکرد تجهیزات بوجود نمی آید.استاندارد NFPA 20چیست؟NFPA 20 استانداردی در رابطه با پمپ های آتشنشانی می باشد. این استاندارد قوانینی جهت نصب و عملکرد پمپها، موتورهای محرکه، کنترلرها و اجزای کمکی آنها دارد.




FM چیست؟
FM واحد فنی مستقل شرکت Factory Mutual Insurance است که تأییدیه عملکرد برای سیستم ها و تجهیزات با ریسک بالا صادر می کند.
در پمپ های آتشنشانی، تأییدیه FM جزو الزامات و نیازمندی های NFPA می باشد. معمولاً وجود تأییدیه FM نشاندهنده آن است که محصول نسبت به محصولات مشابه از کیفیت خیلی بالاتری برخوردار است.
جزییات ساختار پمپ های آتشنشانی مطابق با استاندارد NFPA 20
الف) خصوصیات پمپ های آتشنشانی
به خاطر اهمیت ویژه پمپ های آتشنشانی، NFPA استانداردهایی هم برای متریال و هم برای منحنی های عملکرد این پمپ ها وضع کرده است. یک پمپ آتشنشانی باید مطابق با استاندارد NFPA 20 باشد. به نظر می رسد خصوصیات و منحنی عملکرد پمپ های آتشنشانی متفاوت از نمونه های دیگر می باشد. به عبارت دیگر پمپ های دیگر صنایع با توجه به ماکزیمم بازده و مسائل اقتصادی انتخاب می شوند اما در پمپ های آتشنشانی این موضوع از اهمیت اول برخوردار نیست. پمپ های آتشنشانی برای عملکرد مطمئن در تمام عمر طراحی می شوند. ماکزیمم ایمنی و معیارهای فشار خروجی کل از اهمیت بالایی در این پمپ ها برخوردار است.
اساس پمپ های آتش نشانی
برخی از اصول بنیادین عبارتند از:
۱- انتظار می رود که این پمپ ها فشاری معادل ۱۴۰-۱۲۰ درصد نامی خود را (در شرایط نرخ جریان صفر) ایجاد کنند.
۲- نقطه نامی پمپ، فشار و جریان معادل ۱۰۰ درصد فشار و جریان نامی را ایجاد می کند.
۳- بیشترین نرخ جریان مورد انتظار از یک پمپ آتش نشانی، نرخ جریانی معادل ۱۵۰ درصد نرخ جریان نامی در فشاری معادل ۶۵ درصد فشار نامی است.
ویژگی های این سه نقطه، به تعریف منحنی مشخصه پمپ برای یک پمپ آتش نشانی خاص کمک می کنند.
اندازه مناسب یک پمپ آتشنشانی چقدر است؟ پاسخ های فراوانی برای این پرسش وجود دارد ولی بیشتر متخصصان معتقدند که یک پمپ آتشنشانی باید به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند آب کافی (جریان و فشار) برای بیشترین جریان مورد انتظار از هر اسپرینکلر منفرد یا یک سیستم سیلابی همچنین یک مقدار اضافه (شیلینگ آتشنشانی) برای نیازهای اطفاء حریق، را تامین کند. مثلا، اگر بیشترین تقاضای اسپرینکلر gpm 1000 در فشار psi 60 باشد و تقاضای مورد نیاز (شیلنگ آتش نشانی) gpm 500 باشد، آنگاه تامین دست کم gpm 1500 نرخ جریان در فشار psi 60 از مجموعه ای از پمپ آتش نشانی و آب عمومی یا مخزن اختصاصی انتظار می رود. اما در واقع درباره اندازه یک پمپ آتشنشانی یک پاسخ اساسی که برای همه موارد مناسب باشد، وجود ندارد. بعضی از بیمه گذاران و مراجع دارای قدرت اجرایی ترجیح می دهند که نرخ تقاضای بیشترین جریان از نقطه کارکرد نامی پمپ (۱۰۰ درصد جریان و فشار) تجاوز نکند، اما دیگران مقداری بین نقطه نامی و نقطه بیشینه جریان را می پذیرند که البته به ندرت نقطه بیشینه جریان پذیرفته می شود.
همچنین نصب یک پمپ اضافی در واحدهای خیلی بزرگ کار متداولی است زیرا حتی اگر یکی از پمپ ها دچار مشکل شود یا برای تعمیر خارج از سرویس باشد، در زمینه تامین آب کافی مشکلی وجود نخواهد داشت. اگرچه پمپ آتش نشانی الکتریکی، مطمئن است ولی به شدت به در دسترس بودن منبع تغذیه الکتریکی قابل اعتماد وابسته است. پمپ های آتش نشانی دیزل نیز قابل اطمینان هستند اما آنها نیز به منبع تغذیه خاص خودشان (سوخت دیزل) نیازمندند. روش متداول و مطمئن برای واحدهای بزرگ، استفاده همزمان از یک پمپ الکتریکی و یک پمپ دیزل آتش نشانی است.
ب) انواع پمپ های آتشنشانی
پمپ های آتشنشانی مورد تأیید استاندارد NFPA 20 چهار گونه هستند:
۱- پمپ های سانتریفوژ تک طبقه افقی Horizontal End Suction Centrifugal Pump
2- پمپ های عمودی خطی Vertical In-Line Pump
3- پمپ های اسپلیت کیس یا همان پمپ های دو مکشه Horizontal Split-Case or Double Suction Centrifugal Pump
4- پمپ های عمودی توربینیVertical Turbine Pump
هر کدام از پمپ های فوق به گونه های مختلفی تقسیم می شوند. مثلاً پمپ های عمودی خطی به انواع کوپلینگی صلب و کوپلینگی انعطاف پذیر تقسیم می شوند و همینطور بقیه موارد که می توان به استاندارد NFPA 20 مراجعه نمود.
پ) متریال پمپ های آتشنشانی
پوسته پمپ با توجه به فشار کاری پمپ، پوسته پمپ ممکن است چدن خاکسری GG 25، GGG 40، چدن نشکن، برنز و یا استنلس استیل ریخته گری شده
پروانه بر طبق استاندارد NFPA 20 و UL 448-FM 1311، پروانه پمپ های آتشنشانی یا باید برنز باشند و یا استنلس استیل. پروانه چدنی هرگز نباید در پمپ های آتشنشانی استفاده گردند.
محور محور پمپ باید استنلس استیل باشد. بعلاوه استانداردهای FM 1311 و UL 448 قوانین واضحی جهت طراحی محور پمپ های آتشنشانی عنوان کرده اند.
آببندی نوار گرافیتی (نوع بدون آزبست)
یاتاقانها بلبرینگ های روانکاری شده با گریس. بلبرینگ ها باید به حد کافی استحکام داشته باشند تا حداقل ۵۰۰۰ ساعت در ماکزیمم بار دوام آورند.
ت) منحنی عملکرد پمپ های آتشنشانی
بر طبق استاندارد NFPA 20 منحنی مشخصه پمپ های آتشنشانی به صورت زیر تعریف می شود:
الف) هد شات اف . برای تمامی انواع پمپ، هد نقطه شات اف نباید از ۱۴۰ درصد هد نقطه کاری تجاوز نماید.
ب) دبی و فشار نقطه کاری. منحنی مشخصه پمپ باید از محل تلاقی دبی و فشار نقطه کاری و یا بالاتر از این نقطه عبور نماید. به عبارت دیگر در پمپ های آتشنشانی تلرانس منفی برای پمپ مجاز نمی باشد.
پ) بار اضافی. منحنی عملکرد پمپ باید به گونه ای باشد که در دبی های بیش از ۱۵۰ درصد نقطه کاری، هد پمپ بیش از ۶۵ درصد افت نکند.
ث) تأثیر طراحی پروانه روی منحنی عملکرد پمپ های آتشنشانی.
پروانه پمپ ها بر اساس نوع کاربردشان برای هدهای پایین، متوسط و بالا طراحی می شوند. در شکل های زیر تأثیر طراحی پروانه بر مشخصه های فشار و دبی نشان داده شده است.
ج) سایر خصوصیات پمپ های آتشنشانی
- تمام اندازه گیریها و محاسبات باید برای آب تمیز با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد انجام شود.
- برای حالتی که دبی به ۱۵۰ درصد نقطه کاری می رسد، توان مورد نیاز موتور می بایست مشخص شود و در صورت درخواست کارفرما توان نامی محرکه بر اساس این حالت انتخاب گردد.
- برای اطمینان از عملکرد پمپ ها در شرایط خواسته شده، سازنده می بایست هر پمپ را جداگانه با آب تست نماید و گواهینامه های تست را ارائه نماید. در گواهینامه تست می بایست منحنی عملکرد، توان جذبی موتور و منحنی بازده نشان داده شود.
- در مواقعی که پمپ می بایست مکش منفی انجام دهد نباید از پمپ های سانتریفوژ استفاده نمود.
- هر پمپ می بایستی پلاک جداگانه ای داشته باشد. در پلاک پمپ می بایست فشار کاری، دبی نقطه کاری، سرعت چرخش و فاکتورهای عملکرد موتور ذکر گردد.
- هر پمپ می بایستی دارای فشار سنج در سمت رانش و مکش باشد.
- پوسته هر پمپ می بایستی دارای شیر فشار شکن باشد.
- کوپلینگ موتور پمپ و سایر اجزا دورانی پمپ می بایستی مجهز به محافظ (گارد) باشد.
چ) موتورهای الکتریکی
- الکتروموتورها می بایست بر طبق استاندارد NEMA MG-1 باشند.
- تمام الکتروموتورها می بایست مناسب جهت کارکرد دائم باشند.
- موتورها نباید سرویس فاکتور کمتر از ۱٫۱۵ داشته باشند.
- در مواقعی که امکان پاشش آب وجود داشته باشد، الکتروموتورها می بایست از نوع TEFC باشند.
- در مواقعی که عدم قطعیت در تأمین برق وجود دارد، می بایست منبع قدرت یدکی تأمین شود.
- وقتی ژنراتور برای تأمین برق الکتروپمپ استفاده می شود، منبع انرژی می بایست الزامات استاندارد NFPA 110 را داشته باشد.
ح) دیزل موتورها
- موتورهای دیزلی استفاده شده در پمپ های آتشنشانی، می بایست قابل اطمینان، با کیفیت بالا و برای سیستم های آتشنشانی طراحی شده باشد.
- در حالتی که موتور دیزل انتخاب شده است، می بایست دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا مورد توجه قرار گیرد.
- پمپ و دیزل موتور می بایست توسط کوپلینگ های انعطاف پذیر کوپله شوند.
- دیزل موتورها می بایست مجهز به گاورنر باشند و قابلیت تنظیم سرعت دیزل بین ۱۰ درصد شات اف و ماکزیمم بار کاری پمپ را داشته باشد.
- دیزل موتور باید دارای دستگاه خاموش کننده افزایش سرعت Over speed shut-down device باشد که وقتی سرعت ۲۰ درصد افزایش می یابد دیزل خاموش گردد.
- موتور می بایست مجهز به سرعت سنج Tachometer باشد.
- موتور می بایست داری گیج فشار روغن باشد.
- موتور می بایست دارای نشانگر دما باشد.
- تمام نشانگر های کنترلی موتور می بایستی به طور مناسبی به تابلو کنترل متصل گردند.
- هر دیزل موتور می بایستی مجهز به دو باتری ذخیره باشد.
- هر باتری می بایستی دو برابر ظرفیت برای نگه داشتن سرعت میل لنگ که توسط سازنده توصیه شده است، دارا باشد.
- هر دو باتری می بایستی دارای کنتاکتورهای دستی کنترلی باشند تا وارد مدار گردند.
خ) تجهیزات جانبی
- شیرآلات مکش و رانش می بایستی از نوع دروازه ای OS&Y باشند.
- درمواقعی که بین قطر فلنج مکش و لوله مکش اختلاف سایز وجود دارد، یک تبدیل خارج از مرکز می بایست استفاده شود.
- درمواقعی که بین قطر فلنج رانش و لوله رانش اختلاف سایز وجود دارد، یک تبدیل مرکزی می بایست استفاده شود.
پمپ های آتشنشانی می بایستی دارای، شیر فشار شکن پوسته Casing relief valve، شیر تخلیه هوا در خروجی (برای پمپ های دو مکشه اسپلیت کیس) و فشار سنج باشند.
د) پمپ های جاکی Jockey Pumps
- پمپ های جاکی برای ثابت نگه داشتن فشار در تمام زمانها در سیستم آتشنشانی استفاده می شود.
- جاکی پمپ باید فشار خروجی کافی داشته باشد تا فشار مورد نظر سیستم محافظتی آتشنشانی تأمین گردد.
- پمپ های جاکی همچنین از ایجاد ضربه قوچ وقتی پمپ اصلی وارد مدار می شود جلوگیری می کند.
سیستم کنترلی پمپ های آتشنشانی با محرکه الکتریکی
الف) خصوصیات
- پانل می بایستی به طور ویژه برای کارکرد پمپ های آتشنشانی با محرکه الکتریکی ساخته شوند.
- تمام سیستم کنترلی باید قبل از ارسال از کارخانه توسط سازنده، مونتاژ، سیم کشی و تست گردند.
- طراحی سیستم کنترلی می بایست بسیار قابل اطمینان باشد.
- مفهوم هر لامپ و یا دکمه و مانند آن روی پانل می بایستی به گونه ای نوشته شود که امکان پاک کردن و یا از بین بردن آن نباشد.
ب) پوششEnclosure
- پانل می بایستی به طور مطئمنی در برابر قطرات آب محافظت شود (حداقل مطابق توصیه های NEMA و IEC). وقتی که تجهیزات در محیط های بیرون و یا ویژه ای نصب می گردند، درجه حفاظت تابلو می بایستی مناسب باشد.
- پانل می بایستی کاملاً روی زمین مستقر شود.
- پانل های نوع ایستاده On stood یا دیواری می بایستی مجهز به تمام تجهیزات لازم جهت نصب باشند.
- پانل می بایستی به طور مطمئنی قفل شود.
پ) راه اندازی و کنترل
- راه اندازی و کنترل می بایستی بصورت دستی یا اتوماتیک باشد.
- کنترلر اتوماتیک باید خود عمل کننده Self-acting برای راه اندازی و محافظت الکتروموتور باشد.
- وقتی سویچ فشار استفاده می شود، باید سویچی استفاده شود که مستقل از تنظیمات بالا و پایین کالیبر در مدار کنترل باشد.
- برای تمام پمپ ها و همچنین پمپ جاکی، هر کنترلر باید سویچ فشار جداگانه مخصوص خودش را داشته باشد.
- برای حالت غیر اتوماتیک، سوئیچ عملکرد دستی روی کنترل پانل باید به گونه ای باشدکه موتور به صورت دستی روشن شود و عملکرد سوئیچ دستی تأثیری بر سوئیچ فشاری نداشته باشد. سیستم باید به گونه ای باشد تا موقع خاموش کردن دستی، سیستم در حالت کار باقی بماند.
ت) تجهیزات سیگنال و آلارم
- یک نشانگر قابل رویت باید دسترسی توان در تمام فازها را نمایش دهد.
- نقص فاز یا برگشت فاز Phase reversal در ترمینال کنتاکتورهای موتور باید مونیتور شود. تمام فازها می بایستی مونیتور شوند.
- کنترلر باید مجهز به مدارات عملکرد زیر باشد:
الف) کارکرد موتور و پمپ
ب) دو فاز شدن جریان
پ) برگشت فاز
ت) کنترلر به منبع جایگزین Alternative source متصل شده است.
سیستم کنترلی پمپ های آتشنشانی با محرکه دیزلی
الف) خصوصیات
- کنترلرها می بایست به طور ویژه برای کارکرد پمپ آتشنشانی با محرکه دیزلی ساخته شوند.
- تمام سیستم کنترلی باید قبل از ارسال از کارخانه توسط سازنده، مونتاژ، سیم کشی و تست گردند.
- تمام کنترلرها باید دارای علامت Diesel Engine Fire Pump Controller باشند و نام سازنده دستگاه در محل مناسبی درج گردیده باشد.
ب) پوشش
- کنترلر می بایست تا جایی که عملاً امکان دارد نزدیک دیزل موتور باشد و در کنار آن نصب گردد.
- کنترلر باید در محلی نصب گردد و یا به طریقی محافظت گردد که امکان خرابی ناشی از پاشش آب از پمپ ها و یا اتصالات نباشد.
- پوشش باید مطابق استاندارد NFPA 70 باشد.
پ) راه اندازی و کنترل
- راه اندازی و کنترل می بایستی به صورت اتوماتیک و یا غیر اتوماتیک باشد.
- منبع تغذیه اولیه کنترلر نباید برق ac باشد.
- وقتی سیستم کنترل فشار آب استفاده می شود، مدار کنترل باید سوئیچ فشاری داشته باشد که مستقل از تنظیمات بالا و پایین کالیبراسیون باشد.
ت) تجهیزات سیگنال و آلارم
- برای حالات زیر می بایست نشانگرها و آلارمهای جداگانه ای وجود داشته باشد:
۱) از کار افتادن استارت اتوماتیک موتور
۲) خاموش شدن موتور به خاطر سرعت غیر مجاز Over speed
3) خرابی باتری.
۴) از کار افتادن شارژر باتری.
۵) فشار بسیار پایین روغن در سیستم روانکاری
۶) دمای سیستم خنک کاری
ث) اتصالات و سیم کشی
- اجزای سیم کشی کنترلر باید به صورتی باشد که برای کارکرد دائم مناسب باشد. 

 

 



سه شنبه 26 / 6 / 1398برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : T.K.S

 

 

دستگاه زنت چيست؟

زنت (به انگلیسی Zent) دستگاهی است دو منظوره که علاوه بر ایجاد سرمایش و گرمایش،میزان رطوبت هوا را نیز تنظیم کرده و مطابق با شرایط آب و هوایی ایران طراحی گردیده‌است. زنت دستگاه تهویه مطبوع دو منظوره ای می باشد که قادر به تامین هوای گرم و مطبوع در زمستان و هوای خنک و دلپذیر در تابستان است. دستگاه زنت دستگاهى است كه از دو قسمت گرمايش و سرمايش تؤام با تنظيم رطوبت تشكيل شده است كه متناسب با شرايط آب و هوايى مشابه ايران ساخته شده است.تشریح عملکرد و ارزیابی اقتصادی دستگاه زنت:




 



ادامه مطلب ...


 

 

 

 

سرو صداي پمپ ها و كنترل نويز آنها  

 

 




نويز ناشي از هر گونه فعاليت صنعتي بايد از استانداردهاي بين المللي تبعيت كند . ميزان سر وصداي آزار دهنده در اعلاميه (3) 53.s سال 1994 سازمان كنترل آلودگي ومديريت محيطي ظابطه دارد بر اساس اين قانون حتي در صورت مجاز بودن ميزان صدا، اگر نويز توليد شده افراد را آزار دهد تمهيدات لازم براي كاهش آن فراهم آيد . عملكرد سيستم ها وايستگاه هاي پمپاژ يكي از اين فعاليتها ي پرسر وصداي صنعتي است .



ادامه مطلب ...


گرمایش پسیو خورشیدی در ساختمان

برای گرمایش خورشیدی پسیو دو اقدام اولیه باید صورت گیرد:

        استفاده از شیشه در وجه جنوبی

        استفاده ازجرم حرارتی جهت جذب کردن، ذخیره سازی و انتشار گرما

در اینجا 3 رهیافت برای سیستم های پسیو وجود دارد: کسب مستقیم – کسب غیر مستقیم – ایزوله کردن

هدف همه سیستم های گرمایش خورشیدی ذخیره سازی گرما توسط مصالح ساختمانی و رها سازی آن در زمانهایی است که تابش خورشید وجود ندارد. هنگامیکه مصالح ساختمانی گرما را برای استفاده های بعدی ذخیره می نمایند گرمایش خورشیدی فضای مطلوبی را برای داخل خانه مهیا می نماید.


 

 



ادامه مطلب ...


چندنکته برای انتخاب ایزوگام

عایقی را انتخاب نمایید که نشان استاندارد ملی ایران را داشته باشد.1

2 - عایق باید از دولایه تیشو و پلی استر تشکیل شده باشد که مشخصات آن برروی لیبل آن ذکر شده است

عایق متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود انتخاب نمایید . که روی عایق ذکر شده است.3

4 - عایق باید کاملا سالم باشد مخصوصا به قسمت پاشنه عایق توجه کنید که شکسته نشده باشد

5 - توجه داشته باشید اکیپ نصب عایق نهایت دقت و ظرافت را انجام دهند ، همیشه ازنمایندگی های معتبر و خوش نام  خرید کنید و به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار از آنها ضمانت اجرایی و بیمه نامه معتبر را بخواهید.

6 -  برخی تولید کننده ها وزن عایق را پایین میاورند ، پس به وزن عایق هم توجه کنید که کمتر از 39 کیلو گرم نباشد

bpp7 عایق باید از قیر پلیمری تشکیل شده باشد نه قیر دمیده که به  صورت         با شند

 8 - عایق زمستانه با تابستانه از نظر فرمول تولید متفاوت است به تارخ تولید ایزوگام توجه کنید که مدت زیادی در انبار نمایندگی دپو نشده باشد

  9 . عایقهای تک لایه برای دیوار مناسب است برای پشت بام از آن استفاده نکنید9

 10 - توجه داشته باشید برای عایق کاری سرویسهای بهداشتی  ایزوگام دولایه پودری  را انتخاب نمایید . حتما باید عایق درجه یک باشد

با رعایت موارد فوق عایقی مناسب برای پشت بام منزلتان انتخاب میکنید

1  -  ايزوگام نامرغوب بوي نا مطبوعي از مازوت ( گازوئيل صنعتي) را از خود ساتع مي نمايد كه اين بو به خاطر استفاده مواد غير پليمري و يا پودرهاي معدني به جاي پليمر و يا قير مرغوب است.

 2 -  روش بعد در تشخيص ايزوگام مرغوب اين است كه دست خود را بر روي قسمتي از ايزوگام كه لايه هاي خارجي آن را پوشش نداده كشيده و در صورتي كه مواد سياهرنگ ايزوگام به دست منتقل نشود مشخص مي شود كه در اين نوع ايزوگام از مواد پليمري و قير مرغوب استفاده شده و كيفيت ايزوگام خوب است.

 

روش سوم تمايز ايزوگام مرغوب و ايزوگام نامرغوب تست دمايي ايزوگام است، به اين صورت كه تكه اي برش داده شده از ايزوگام را در فريزر يخچال به مدت حداقل دو ساعت نگهداري نماييد، پس از آن ايزوگام را برداشته و آن را تا زاويه 120 درجه خم نماييد، در صورتي كه در ايزوگام خم شده شكستگي ايجاد شود مشخص مي گردد كه از كيفيت مطلوبي برخوردار نيست

 

 



 

مزایای کلکتور های لوله ای تحت خلاء نسبت به کلکتور های تخت

 

 

کلکتور های لوله ای در تمام ساعات روز در حالت عمود نسبت به خورشید قرار دارند و لذا بیشترین میزان جذب انرژی را از خورشید خواهند داشت .

به خاطر دو جداره بودن لوله ها و وجود خلاء بین دو جدار شیشه ای در شرایط سرد آب و هوایی در روز یا در شب میزان از دست دادن انرژی گرمایی جذب شده به حداقل رسیده است .
 

 

 



ادامه مطلب ...


 

 

سیستم پمپاژ خورشیدی

 

 

 

 

 

 با توجه به تجارب كشورهاي پيشرفته و حتي فقير جهان، استفاده از انرژی خورشيدي در تهيه آب مورد نياز مناطق مستعد    ( کشاورزی ، باغات، گل خانه ها ، پرورش ماهی و   ... ) اهميت فراواني دارد لذا استفاده از انرژ ی خورشيدي نسبت به  انرژی های مشابه باصرفه تر  و كاراتر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیستم آبیاری  تجهیز کاران صدر  یك تكنیك نوین آبیاری با استفاده از سیستم های تولید برق خورشیدی  ویژه می باشد  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   انرژي خورشيدي تمام نشدني است. انرژي تميزي است و هيچ آسيبي به محيط زيست نمي رساند. ، صرفه اقتصادی بیشتر  در بلند مدت، قابل نصب و راه اندازی در تمامی نقاط قابل استفاده ، در اندازه های مختلف برای كشاورزی ،به دليل عدم  وجود قسمتهاي متحرك نگهداري ، اتوماسيون آن آسان است و ظرفيت آن را متناسب با نياز می توان طراحی  کرد.

سیستم پمپهای فتوولتائیک تولید کننده برق قابلیت استحصال آب از چاهها، قنوات، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و …. .  را  جهت مصارف متنوعی دارا می باشددر پمپ هاي خورشيدي تعداد اجزا متحرك كم است. لذا به مراقبت و تعميرات خيلي كمتري نياز دارد و همچنين بازدهي  آنها بالا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ويژگي هاي انرژي خورشيدي

انرژي خورشيدي تمام نشدني است. انرژي تميزي است و هيچ آسيبي به محيط زيست نمي رساند. به دليل عدم وجود قسمت هاي متحرك، نگهداري و اتوماسيون آن آسان است. ظرفيت آن را متناسب با نياز
 مي توان طراحي كرد.

 

 

 

 


پمپ هاي خورشيدي پمپ هايي هستند كه در آنها انرژي خورشيدي به وسيله پانل هاي خورشيدي
  (قطعه هايي مستطيل شكل از سلول هاي خورشيدي) به انرژي الكتريسيته تبديل مي شود و اين انرژي در راه اندازي پمپ آبي مورد استفاده قرار مي گيرد

در پمپ هاي خورشيدي تعداد اجزا متحرك كم است. لذا به مراقبت و تعميرات خيلي كمتري نياز دارد و همچنين بازدهي آنها مناسب است.آساني كار با پمپ هاي خورشيدي،سرعت بالاي يادگيري كار با آنها و حمل و نقل آسان انها از مزاياي بزرگ اين چنين پمپ ها است كه باعث مي شود كار با آنها در مناطق دور افتاده مورد توجه قرار گيرد

 

ارائه پمپ هاي خورشيدي جايگزيني پاك و مناسب نسبت به پمپ هاي ديزلي براي تامين آب مورد نياز براي مصارف گوناگون مي باشد.

 

سيستم هاي آبي  خورشيدي ثابت كرده اند كه راه حل مناسبي براي مناطق دور از شبكه برق مي باشند. زيرا انرژي مورد نياز براي راه اندازي پمپ هاي خورشيدي با استفاده از يك سري پنل هاي خورشيدي در طول روز توليد مي شود.

مكانيزم استفاده از پمپ هاي خورشيدي عموما به گونه اي است كه در طول روز و تا زماني كه خورشيد در دسترس باشد از انرژي ان براي تامين انرژي مورد نياز براي استفاده از پمپ بهره مي بريم و آب را در مخازن براي استفاده در مواقع ديگر ذخيره مي كنيم. به طور ميانگين 8 ساعت زمان پمپاژ آب در طول روز است كه با توجه به فصول قابل تغيير است.

 

 به طور كلي پمپ هاي خورشيدي از 3 جزء اصلي تشكيل شده است. شامل:

1      پنل هاي خورشيدي

2       كنترل كننده

3        بدنه اصلي 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پمپ هاي خورشيدي  بيشترين حجم آب پمپ شده را وقتي دارند كه بيشترين نياز به آنها وجود دارد يعني در هواي گرم و آفتابي استخراج مي كنند.

 

از آنچه گذشت نتيجه مي شود با توجه به تجارب كشورهاي پيشرفته و حتي فقير جهان، استفاده از پمپهاي خورشيدي در تهيه آب مورد نياز مناطق مستعد اهميت فراواني دارد و استفاده از پمپهاي خورشيدي نسبت به پمپهاي مشابه ديزلي باصرفه تر و كاراتر است

 

 

 


 

 


 

پمپ های اب مناسب برای توربین و سلول خورشیدی

 

 

 

                  

 

 

 

پمپهای غوطه ور در آب

 

 

نوع پمپ

 

عمق پمپاژ(متر)

 

`

 

پنل خورشیدی مورد نیاز (Wp )

 

ولتاژ كاري

 

VCD

 

 

PS 150 C

20

5

300

12-24

 

PS 200 HR Series

 

 

 

 

 

PS 200 HR-04

50

8/0

GetBC(13);

 

 

Whisper 100 » 900W

 

 

مشخصات فنی

Rotor Diameter

7 ft (2.1 m)

Weight

47 lb (21 kg) box: 74 lb (22.56 kg)

Shipping Dimensions

7 lb (7.7 kg)51 x 20 x 13 in

(1295 x 508 x 330 mm)

Mount

2.5 in schedule 40 (6.35 cm) pipe

Start-Up Wind Speed

7.5 mph (3.4 m/s)

Voltage

12, 24, 36, 48 VDC

Rated Power

900 watts at 28 mph (12.5 m/s)

Turbine Controller

Whisper controller

Body

Cast aluminum/marine option

Blades

3-Carbon reinforced fiberglass

Overspeed Protection

Patented side-furling

Kilowatt Hours per Month

100 kWh/mo at 12 mph (5.4 m/s)

Survival Wind Speed

120 mph (55 m/s)

Warranty

5 year limited warranty

 


بهترین گزینه برای مناطق با سرعت باد 4 متر بر ثانیه و بیشتر. ویسپر 100 در میانگین باد 5/5 متر بر ثانیه 100 کیلو وات ساعت برق در ماه تولید می کند که این میزان انرژی اتاق های کنترل ، سایت های مخابراتی، تجهیزات مرکزی را کاملا پوشش می دهد. این توربین به سادگی یک سلول خورشیدی قابل استفاده است. بدون نیاز به جوشکاری و جرثقیل به سرعت قابل نصب است . ویسپر 100 بنا به گزارش آزمایشگاه سنجش صوت سازمان انرژی نو آمریکا یکی از بی صداترین توربین های بادی جهان می باشد. این سیستم هماهنگی فوق العاده ای با سیستم های خورشیدی داشته و بصورت هیبرید برای موتور های آب کوچک قابل استفاده است. ویسپر 100 دارای سیستمی است که منحصرا توسط کمپانی سازنده ثبت اختراع شده است. این سیستم مزیتی به ویسپر 100 داده که در هر سرعت بادی با کنترل سرعت چرخش پره ها بتواند تولید انرژی نماید. این توربین قابلیت چرخش به سمت باد را داشته که باعث می شود حداکثر جذب انرژی از باد را داشته و به سرعت مخازن باطری را شارژ نماید.بر خلاف سایر توربین های کوچک ، ویسپر 100 به همراه یک کنترلر تحویل مشتری می شود. این کنترلر در چند دقیقه قابل نصب بوده و هم زمان از توربین و باطری های شما محافظت می کند. کنترلر می تواند تا 300 متر از توربین فاصله داشته و به شما اجازه می دهد هر لحظه از نحوه عملکرد توربین و مقدار شارژ باطری ها مطلع شوید. همچنین می توانید با قرار دادن چیپ باد سنج در کنترلر میزان سرعت باد را نسبت به انرژی خروجی از سیستم مقایسه کرده و از عملکرد فوق العاده توربین خود مطمئن شوید.


 

 

 


 

 

 

 

 

Whisper 200 » 1400W

 

 


 

مناسب برای مناطق با سرعت باد 3 متر بر ثانیه و بیشتر. ویسپر 200 برق مورد نیاز یک سایت کوچک یا یک منزل مسکونی و یا پمپ های آب مزارع را تامین می کند. با محیط چرخش 2/7 متر حدود 2 برابر ویسپر 100 تولید انرژی می کند . جهت انتقال برق در مصافت های زیاد مدل هایی با ولتاژ بالا نیز طبق سفارش تولید می گردد. بعلاوه به دلیل طراحی خاص که انحصارا در اختیار کمپانی سازنده می باشد ، ویسپر 200 مزایای جدید ی نسبت به سیستم های بادی دیگر و حتی سلول های خورشیدی دارد. طول عمر بسیار بالا ، قابلیت چرخش به سمت باد از مزایای دیگر این توربین است. این توربین هم مانند مدل ویسپر 100 به همراه کنترلر ، با همان قابلیت ها ارائه می گردد. توربین های نوع ویسپر به صورت کاملا انحصاری دارای مکانیزمی هستند که در بادهای شدید سرعت چرخش پره ها را متعادل کرده و به طور کاملا عادی برق تولید می کنند . ویسپر 200 بر خلاف سایر توربین ها که در مناطق باد خیز با آغار وزش باد شدید متوقف شده و 80 درصد کارایی خود را از دست می دهند ، 80 درصد بازدهی بیشتری دارد.


مشخصات فنی

Rotor Diameter

9 feet (2.7 m)

Weight

65 lb (30 kg) box: 87 lb (39.46 kg)

Shipping Dimensions

51 x 20 x 13 in

(1295 x 508 x 330 mm)

Mount

2.5 in schedule 40 (6.35 cm) pipe

Start-Up Wind Speed

7 mph (3.1 m/s)

Voltage

24, 36, 48 VDC (HV available)

Rated Power

1000 watts at 26 mph (11.6 m/s)

Turbine Controller

Whisper controller

Body

Cast aluminum/marine option

Blades

 


 

سیستم های آبیاری خورشیدی هوشمند (کشاورزی)

در این سیستم که از دو بخش اصلی واحد اندازه گیری رطوبت خاک و پردازش با استفاده از انرژی خورشیدی و واحد کنترل آبیاری تشکیل شده است

 

در ادامه مطالب بخوانید 

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 18 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:51 ::  نويسنده : T.K.S

 

شرکت مهندسی تجهیزکاران صدراز سال 1384تا کنون در زمینه طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مشغول فعالیت می باشد و با انجام بیش از 30 پروژه در زمینه های مختلف از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در زمینه "تاسیسات و تجهیزات" تشخیص صلاحیت شده و بعنوان یکی از موفق ترین طراحان و مجریان در این زمینه، با طراحی انواع سیستم های خورشیدی و توربین های بادی آمادگی ارائه خدمات مشاوره  فروش انواع آبگرمکن های خورشیدی و همچنین محاسبه و اجرای سیستم های برق خورشیدی (فتوولتائیک) تجهیزات خورشیدی بمنظور تولید برق خورشیدی را دارد.
این شرکت با اخذ نمایندگی از بهترین تولید کنندگان آبگرم کن خورشیدی و تجهیزات خورشیدی ( سلول ، کنترل شارژر ، اینورتر )   از کشور آلمان ، ایتالیا، هلند ، ترکیه، امریکا اقدام به فروش انواع آب گرم کن های خورشیدی (سولار) می نماید. همچنین با استفاده از متخصصین مجرب خود در زمینه انرژی خورشیدی قادر به طراحی و انجام مشاوره بمنظور انتخاب و خرید سیستم مناسب می باشد.   
 

محصولات :

آبگرم کن خورشیدی هوشمند

توربین بادی

انواع پنل خورشیدی

چراغ های خورشیدی خیابانی و پارکی

سیستم پمپاژ آب چاه ها بصورت خورشیدی

گرمایش آب استخر بصورت خورشیدی

دیگ فولادی سیستم حرارت مرکزی شوفاژ

هیتر هوای گرم
منابع دوجداره
منابع کوئل دار عمودی و افقی
دیگ بخار با پلاک استاندارد
پکیج شوفاژ-در انواع دیواری-زمینی مخزن دار
(گسترده ترین تنوع پکیج - 19 مدل مختلف - با همکاری شرکتهای ایتالیایی -اولین دارنده نشان استاندارد ملی )
**محصولات وارداتی :
 ایتالیا رادیاتور پانلی (ترکیه      
لوله و اتصالات 5 لایه (ترکیه
حوله خشک کن (ایتالیایی)
دستگاه های تصفیه آب با تکنولوژی نانو سیلور

کارشناسان فنی  :

  

 مهندس بری         09177145270   

مهندس  راحمی      09177057040 

                                                         فکس : 6301140 _ 0711

Email  :  tks7070@yahoo.com

 



 

 

آبگرمكن هاي خورشيدي صنعتی

 


   مجری شرکت مهندسی تجهیزکاران T.K.S


اين نوع آبگرمکن براي تأمین آب گرم بهداشتی مـورد نياز در حجم بالا برای مصارف ساختمانی، تأمین آب گرم موردنیاز برای گرمایش ساختمان ( گرمایش از کف )، گرم کردن آب استخر و تولید آب گرم موردنیاز صنايع گوناگون به كار ميرود.

در اين سيستم، همانطور که به صورت شماتیک نشان داده شده است، از تعـداد زيادي كلكتـور ( که طراحی و محاسبه تعداد آنها و همچنین محاسبه کلیه اجزای خورشیدی به کمک نرم افزار شبیه ساز خورشیدی Polysun انجام می شود ) به صورت سـري و یا موازي استفاده مي گردد.

 

 

   

 

 



ادامه مطلب ...




اهميت فيلترها و تميزکننده هاي هوا در تهویه مطبوع

 

 


 


 

 



فيلترها و تميزکننده هاي هوا نقش بسيار مهمي را در تامين کيفيت مناسب هواي داخل ساختمان ايفا ميکنند. فيلترها وسايلي هستند که با به کارگيري يک محيط واسطه ذرات معلق موجود در هوا را از آن جدا ميکنند. تميزکننده هاي (تصفيه کننده هاي) هوا نيز با استفاده از روش هاي ديگر آلاينده هاي موجود در هوا را از آن تفکيک ميکنند.

فيلترهاي مورد استفاده در سيستم هاي HVAC اغلب اوقات بر مبناي قيمت اوليه اي که دارند انتخاب مي شوند، نه تاثيري که بر روي کيفيت هواي داخل ساختمان بر جاي خواهند گذاشت. با وجود آن که هزينه اوليه يکي از عوامل مهم در طراحي و ساخت سيستم هاي HVAC به شمار مي آيد، ولي هزينه هاي بلندمدتي نيز بايد در کنار آن مورد ملاحظه قرار گيرد، از جمله:

 




 هزينه سالمسازي هواي آلوده
 هزينه تعويض و نصب مجدد فيتلرها
 افزايش هزينه انرژي مصرفي به واسطه استفاده از فيلترهاي با بازدهي بالاتر
 هزينه تعمير و نگهداري کويلها و کانا لها
 

در ادامه خواهیم دید : انواع فیلتر ها ،  مشخصات فيلترها


  



ادامه مطلب ...


 


  صفحات خورشیدی چیست ؟  

چگونه کار میکند ؟  

از چه آلیاژی ساخته شده است ؟


 

 

                     

انر‍ژي خورشيدي

شايد ماشين حساب‌هايي را كه سلول‌هاي خورشيدي دارند ديده باشيد (ماشين‌حساب‌هايي كه هرگز به باطري نياز ندارند و برخي از آن‌ها حتي دكمه‌ي خاموش هم ندارند و وقتي نور به اندازه‌ي كافي وجود داشته باشد، به نظر مي‌رسد كه تا ابد كار مي‌كنند. ممكن است صفحه‌هاي خورشيدي بزرگ‌تر را نيز ديده باشيد). بر روي تابلو‌هاي جاده‌اي اضطراري يا جعبه‌هاي پيل، به روي شناور‌‌ها، حتي در محوطه‌ي پاركينگ‌ها كه لامپ‌ها را روشن نگه ‌مي‌دارند. اگرچه اين صفحه‌هاي بزرگ خورشيدي براي به كار بردن در ماشين حساب‌ها متداول نيستند، و اگر بدانيد كجا دنبال‌شان بگرديد، كشف آن‌ها دشوار نيست. رديف سلول‌هاي خورشيدي بر روي ماهواره‌ها قرار گرفته‌اند كه سيستم‌هاي الكتريكي را به كار مي‌اندازند.

احتمالاً شما نيز ممكن است «انقلاب خورشيدي» طي 20 سال گذشته چيزهايي شنيده‌ايد. اين عقيده كه روزي برق كاملاً رايگان را از خورشيد مي‌گيريم. چنين حرفي قولي اغوا كننده است: «در روشنايي يك روز آفتابي تابش خورشيد حدود 1000 ولت انرژي در مجذور متر از سطح صفحه‌ها است و اگر بتوانيم كُل انرژي را جمع آوري كنيم، خانه‌‌ها و محل كارمان را به آساني و به‌صورت رايگان مي‌توانيم روشن كنيم.»




ادامه مطلب ...


شنبه 14 / 6 / 1391برچسب:, :: 11:2 ::  نويسنده : T.K.S

جهت استخدام به لینک زیر مراجعه فرمایید . 

http://tks.loxblog.com/page.php?p=3

tks.loxblog.com/page.php

یا مشخصات حقیقی خود را به ایمیل آدرس یا فکس زیر ارسال نمایید

tks7070@yahoo.com

فکس : 6301140 - 0711

 

 



 

 

پمپ های هیدرولیک

 

 

 

با توجه به نفوذ روز افزون سيستم هاي هيدروليکي در صنايع مختلف وجود پمپ هايي با توان و فشار هاي مختلف بيش از پيش مورد نياز است . پمپ به عنوان قلب سيستم هيدروليک انرژي مکانيکي را که توسط موتورهاي الکتريکي، احتراق داخلي و ... تامين مي گردد به انرژي هيدروليکي تبديل مي کند. در واقع پمپ در يک سيکل هيدروليکي يا نيوماتيکي انرژي سيال را افزايش مي دهد تا در مکان مورد نياز اين انرژي افزوده به کار مطلوب تبديل گردد.فشار اتمسفر در اثر خلا نسبي بوجود آمده به خاطر عملکرد اجزاي مکانيکي پمپ ، سيال را مجبور به حرکت به سمت مجراي ورودي آن نموده تا توسط پمپ به ساير قسمت هاي مدار هيدروليک رانده شود.حجم روغن پر فشار تحويل داده شده به مدار هيدروليکي بستگي به ظرفيت پمپ و در نتيجه به حجم جابه جا شده سيال در هر دور و تعداد دور پمپ دارد  



ادامه مطلب ...


نحوه هواگیری رادیاتورهای سیستم حرارت مرکزی

 

هرگاه سیستم تأسیسات ساختمان به‌‌خوبی کار کند ولی رادیاتورها گرم نباشند، نشان دهندهٔ هوا گرفتن رادیاتورها می‌باشدو و نیاز به هواگیری دارد.شوفاژ یا حرارت مرکزی سیستمی است برای تولید گرما در منازل و ساختمان‌ها. در این سیستم گرمای منزل در یک محل تولید شده و توسط رادیاتورها و لوله‌ها به دیگر نقاط ساختمان منتقل می‌شود. هرگاه سیستم تأسیسات ساختمان به‌‌خوبی کار کند ولی رادیاتورها گرم نباشند، نشان دهندهٔ هوا گرفتن رادیاتورها می‌باشدو و نیاز به هواگیری دارد...

 

 

 

 

ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 13 / 6 / 1398برچسب:نواع موتور های الکتریکی , :: 15:13 ::  نويسنده : T.K.S

 

 

 

 

موتور هاي مذکور                  


موتور ها مهمترين اجزايي هستند که در لوازم برقي گردنده بکار مي روند.موتور ها انرژي الکتريکي را به انرژي مکانيکي تبديل مي کنند. الکتروموتور ها را مي توان به سه دسته کلي تقسيم کرد:


1- موتور هاي آسنکرون


2 - موتور هاي يونيورسال


3- موتور با قطب چاکدار


 



ادامه مطلب ...


 

 

مخازن تحت فشار مخازن فلزی معمولاً استوانه‌ای یا کروی برای نگه داری و یا انجام فرآیند های شیمیایی مایعات و یا گازها می‌باشند که توانایی مقاومت در برابر بارگذاری‌های مختلف (فشار داخلی، و یا فشار خارجی و خلا در داخل) را دارا می‌باشند. استاندارد اصلی برای طراحی این مخازن ASME Section VIII می‌باشد که توسط انجمن مهندسان مکانیک آمریکا تدوین شده و هر چهار سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد. کاربرد عمده این مخازن در صنایع نفت و گاز می‌باشد.

 


منابع تحت فشار

 

 


منابعی می باشند که برای نگهداری گاز ومایع (سیالات) در فشاری بالا تر از فشار محیط مورد استفاده قرار می گیرد.
تغییر و افزایش فشار بسیار خطرناک میباشد و ممکن است باعث رخداد های مهلکی شود که این موضوع در تاریخ عملکرد منابع تحت فشاربه وضوح مشخص می باشد.
در طی مدت زمان زیادی ٬مهندسین با بهینه سازی ،طراحی و نحوه ساخت منابع تحت فشار ، استاندارد هایی را در این زمینه ارائه کرده اند .هم چنین باید دانست که این استاندارد ها بر اساس ماکزیمم فشار و دمای قابل تحمل و مورد استفاده در این منابع طراحی می شوند .
منابع تحت فشار در زمینه های متفاوتی همچون صنعتی و خانگی استفاده دارند .برای مثال در صنعت ،این منابع برای ذخیره هوای متراکم و در مصارف خانگی برای مخازن آب در آبگرم کن ها استفاده می شود.دیگر مثال هایی برای منابع تحت فشار ،کپسول های اکسیژن، منبع ذخیره ی گاز شهری، منابع ذخیره گاز در ماشین ، مخازن تحت فشار برای جدا سازی اجزای یک ماده شیمیایی و بسیار مثال های دیگر ، مثلا" در پتروشیمی و پالایشگاه ها و در معدن و راکتور های هسته ای ٬در فضا پیما ها ، ذخیره روغن های هیدرولیکی و ذخیره ی گاز هایی همچون آمونیاک و بوتان و گاز طبیعی .

 

طراحی مخازن تحت فشار

 

  در ادامه مطالب

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب