درباره وبلاگ


تاسیسات ،سیستم های خورشیدی . آبگرمکن خورشیدی . توربین بادی
پیوندهای روزانه


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 49263
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

[-Tag_MainPage-] [-Tag_BlogEmail-] [-Tag_Signup-] [-Tag_Contact-] [-Search_Form-] [-Search_Button-] [-Contact_Your_Email_Form-]

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 
تماس با ما
تاسیسات و مکانیک سیالات
مقالات تاسیسات حرارتی و برودتی و مکانیک سیالات

 

مخازن تحت فشار چیست ؟  

انواع آن چیست ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مخازن تحت فشار مخازن فلزی معمولاً استوانه‌ای یا کروی برای نگه داری و یا انجام فرآیند های شیمیایی مایعات و یا گازها می‌باشند که توانایی مقاومت در برابر بارگذاری‌های مختلف (فشار داخلی، و یا فشار خارجی و خلا در داخل) را دارا می‌باشند. استاندارد اصلی برای طراحی این مخازن ASME Section VIII می‌باشد که توسط انجمن مهندسان مکانیک آمریکا تدوین شده و هر چهار سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد. کاربرد عمده این مخازن در صنایع نفت و گاز می‌باشد.

 

 


منابع تحت فشار

 

 


منابعی می باشند که برای نگهداری گاز ومایع (سیالات) در فشاری بالا تر از فشار محیط مورد استفاده قرار می گیرد.
تغییر و افزایش فشار بسیار خطرناک میباشد و ممکن است باعث رخداد های مهلکی شود که این موضوع در تاریخ عملکرد منابع تحت فشاربه وضوح مشخص می باشد.
در طی مدت زمان زیادی ٬مهندسین با بهینه سازی ،طراحی و نحوه ساخت منابع تحت فشار ، استاندارد هایی را در این زمینه ارائه کرده اند .هم چنین باید دانست که این استاندارد ها بر اساس ماکزیمم فشار و دمای قابل تحمل و مورد استفاده در این منابع طراحی می شوند .
منابع تحت فشار در زمینه های متفاوتی همچون صنعتی و خانگی استفاده دارند .برای مثال در صنعت ،این منابع برای ذخیره هوای متراکم و در مصارف خانگی برای مخازن آب در آبگرم کن ها استفاده می شود.دیگر مثال هایی برای منابع تحت فشار ،کپسول های اکسیژن، منبع ذخیره ی گاز شهری، منابع ذخیره گاز در ماشین ، مخازن تحت فشار برای جدا سازی اجزای یک ماده شیمیایی و بسیار مثال های دیگر ، مثلا" در پتروشیمی و پالایشگاه ها و در معدن و راکتور های هسته ای ٬در فضا پیما ها ، ذخیره روغن های هیدرولیکی و ذخیره ی گاز هایی همچون آمونیاک و بوتان و گاز طبیعی .

 

 

طراحی مخازن تحت فشار

 

   

 

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 26 / 6 / 1398برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : T.K.S

 

 

دستگاه زنت چيست؟

زنت (به انگلیسی Zent) دستگاهی است دو منظوره که علاوه بر ایجاد سرمایش و گرمایش،میزان رطوبت هوا را نیز تنظیم کرده و مطابق با شرایط آب و هوایی ایران طراحی گردیده‌است. زنت دستگاه تهویه مطبوع دو منظوره ای می باشد که قادر به تامین هوای گرم و مطبوع در زمستان و هوای خنک و دلپذیر در تابستان است. دستگاه زنت دستگاهى است كه از دو قسمت گرمايش و سرمايش تؤام با تنظيم رطوبت تشكيل شده است كه متناسب با شرايط آب و هوايى مشابه ايران ساخته شده است.تشریح عملکرد و ارزیابی اقتصادی دستگاه زنت:




 



ادامه مطلب ...


 

 

 

 

سرو صداي پمپ ها و كنترل نويز آنها  

 

 




نويز ناشي از هر گونه فعاليت صنعتي بايد از استانداردهاي بين المللي تبعيت كند . ميزان سر وصداي آزار دهنده در اعلاميه (3) 53.s سال 1994 سازمان كنترل آلودگي ومديريت محيطي ظابطه دارد بر اساس اين قانون حتي در صورت مجاز بودن ميزان صدا، اگر نويز توليد شده افراد را آزار دهد تمهيدات لازم براي كاهش آن فراهم آيد . عملكرد سيستم ها وايستگاه هاي پمپاژ يكي از اين فعاليتها ي پرسر وصداي صنعتي است .



ادامه مطلب ...


گرمایش پسیو خورشیدی در ساختمان

برای گرمایش خورشیدی پسیو دو اقدام اولیه باید صورت گیرد:

        استفاده از شیشه در وجه جنوبی

        استفاده ازجرم حرارتی جهت جذب کردن، ذخیره سازی و انتشار گرما

در اینجا 3 رهیافت برای سیستم های پسیو وجود دارد: کسب مستقیم – کسب غیر مستقیم – ایزوله کردن

هدف همه سیستم های گرمایش خورشیدی ذخیره سازی گرما توسط مصالح ساختمانی و رها سازی آن در زمانهایی است که تابش خورشید وجود ندارد. هنگامیکه مصالح ساختمانی گرما را برای استفاده های بعدی ذخیره می نمایند گرمایش خورشیدی فضای مطلوبی را برای داخل خانه مهیا می نماید.


 

 



ادامه مطلب ...


 

مزایای کلکتور های لوله ای تحت خلاء نسبت به کلکتور های تخت

 

 

کلکتور های لوله ای در تمام ساعات روز در حالت عمود نسبت به خورشید قرار دارند و لذا بیشترین میزان جذب انرژی را از خورشید خواهند داشت .

به خاطر دو جداره بودن لوله ها و وجود خلاء بین دو جدار شیشه ای در شرایط سرد آب و هوایی در روز یا در شب میزان از دست دادن انرژی گرمایی جذب شده به حداقل رسیده است .
 

 

 



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب