درباره وبلاگ


تاسیسات ،سیستم های خورشیدی . آبگرمکن خورشیدی . توربین بادی
پیوندهای روزانه


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 49262
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

[-Tag_MainPage-] [-Tag_BlogEmail-] [-Tag_Signup-] [-Tag_Contact-] [-Search_Form-] [-Search_Button-] [-Contact_Your_Email_Form-]

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 
تماس با ما
تاسیسات و مکانیک سیالات
مقالات تاسیسات حرارتی و برودتی و مکانیک سیالات

 

سیستم های آبیاری خورشیدی هوشمند (کشاورزی)

در این سیستم که از دو بخش اصلی واحد اندازه گیری رطوبت خاک و پردازش با استفاده از انرژی خورشیدی و واحد کنترل آبیاری تشکیل شده است

 

در ادامه مطالب بخوانید 

 

 



ادامه مطلب ...


 

 

آبگرمكن هاي خورشيدي صنعتی

 


   مجری شرکت مهندسی تجهیزکاران T.K.S


اين نوع آبگرمکن براي تأمین آب گرم بهداشتی مـورد نياز در حجم بالا برای مصارف ساختمانی، تأمین آب گرم موردنیاز برای گرمایش ساختمان ( گرمایش از کف )، گرم کردن آب استخر و تولید آب گرم موردنیاز صنايع گوناگون به كار ميرود.

در اين سيستم، همانطور که به صورت شماتیک نشان داده شده است، از تعـداد زيادي كلكتـور ( که طراحی و محاسبه تعداد آنها و همچنین محاسبه کلیه اجزای خورشیدی به کمک نرم افزار شبیه ساز خورشیدی Polysun انجام می شود ) به صورت سـري و یا موازي استفاده مي گردد.

 

 

   

 

 



ادامه مطلب ...




اهميت فيلترها و تميزکننده هاي هوا در تهویه مطبوع

 

 


 


 

 



فيلترها و تميزکننده هاي هوا نقش بسيار مهمي را در تامين کيفيت مناسب هواي داخل ساختمان ايفا ميکنند. فيلترها وسايلي هستند که با به کارگيري يک محيط واسطه ذرات معلق موجود در هوا را از آن جدا ميکنند. تميزکننده هاي (تصفيه کننده هاي) هوا نيز با استفاده از روش هاي ديگر آلاينده هاي موجود در هوا را از آن تفکيک ميکنند.

فيلترهاي مورد استفاده در سيستم هاي HVAC اغلب اوقات بر مبناي قيمت اوليه اي که دارند انتخاب مي شوند، نه تاثيري که بر روي کيفيت هواي داخل ساختمان بر جاي خواهند گذاشت. با وجود آن که هزينه اوليه يکي از عوامل مهم در طراحي و ساخت سيستم هاي HVAC به شمار مي آيد، ولي هزينه هاي بلندمدتي نيز بايد در کنار آن مورد ملاحظه قرار گيرد، از جمله:

 




 هزينه سالمسازي هواي آلوده
 هزينه تعويض و نصب مجدد فيتلرها
 افزايش هزينه انرژي مصرفي به واسطه استفاده از فيلترهاي با بازدهي بالاتر
 هزينه تعمير و نگهداري کويلها و کانا لها
 

در ادامه خواهیم دید : انواع فیلتر ها ،  مشخصات فيلترها


  



ادامه مطلب ...


 


  صفحات خورشیدی چیست ؟  

چگونه کار میکند ؟  

از چه آلیاژی ساخته شده است ؟


 

 

                     

انر‍ژي خورشيدي

شايد ماشين حساب‌هايي را كه سلول‌هاي خورشيدي دارند ديده باشيد (ماشين‌حساب‌هايي كه هرگز به باطري نياز ندارند و برخي از آن‌ها حتي دكمه‌ي خاموش هم ندارند و وقتي نور به اندازه‌ي كافي وجود داشته باشد، به نظر مي‌رسد كه تا ابد كار مي‌كنند. ممكن است صفحه‌هاي خورشيدي بزرگ‌تر را نيز ديده باشيد). بر روي تابلو‌هاي جاده‌اي اضطراري يا جعبه‌هاي پيل، به روي شناور‌‌ها، حتي در محوطه‌ي پاركينگ‌ها كه لامپ‌ها را روشن نگه ‌مي‌دارند. اگرچه اين صفحه‌هاي بزرگ خورشيدي براي به كار بردن در ماشين حساب‌ها متداول نيستند، و اگر بدانيد كجا دنبال‌شان بگرديد، كشف آن‌ها دشوار نيست. رديف سلول‌هاي خورشيدي بر روي ماهواره‌ها قرار گرفته‌اند كه سيستم‌هاي الكتريكي را به كار مي‌اندازند.

احتمالاً شما نيز ممكن است «انقلاب خورشيدي» طي 20 سال گذشته چيزهايي شنيده‌ايد. اين عقيده كه روزي برق كاملاً رايگان را از خورشيد مي‌گيريم. چنين حرفي قولي اغوا كننده است: «در روشنايي يك روز آفتابي تابش خورشيد حدود 1000 ولت انرژي در مجذور متر از سطح صفحه‌ها است و اگر بتوانيم كُل انرژي را جمع آوري كنيم، خانه‌‌ها و محل كارمان را به آساني و به‌صورت رايگان مي‌توانيم روشن كنيم.»




ادامه مطلب ...


 

 

پمپ های هیدرولیک

 

 

 

با توجه به نفوذ روز افزون سيستم هاي هيدروليکي در صنايع مختلف وجود پمپ هايي با توان و فشار هاي مختلف بيش از پيش مورد نياز است . پمپ به عنوان قلب سيستم هيدروليک انرژي مکانيکي را که توسط موتورهاي الکتريکي، احتراق داخلي و ... تامين مي گردد به انرژي هيدروليکي تبديل مي کند. در واقع پمپ در يک سيکل هيدروليکي يا نيوماتيکي انرژي سيال را افزايش مي دهد تا در مکان مورد نياز اين انرژي افزوده به کار مطلوب تبديل گردد.فشار اتمسفر در اثر خلا نسبي بوجود آمده به خاطر عملکرد اجزاي مکانيکي پمپ ، سيال را مجبور به حرکت به سمت مجراي ورودي آن نموده تا توسط پمپ به ساير قسمت هاي مدار هيدروليک رانده شود.حجم روغن پر فشار تحويل داده شده به مدار هيدروليکي بستگي به ظرفيت پمپ و در نتيجه به حجم جابه جا شده سيال در هر دور و تعداد دور پمپ دارد  



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب